Een brug bouwen tussen uw bedrijf, de vakpers en uw klanten door een perscampagne of door adverteren?

Perscampagne

Mediarelaties zijn het werken met de (vak)pers of journalisten om doelgroepen informeren over de producten, diensten en missie van uw bedrijf, op een  heldere, consistente en geloofwaardige manier. Het doel van zo’n perscampagne is om positieve berichtgeving maximaliseren, maar zonder er voor te betalen zoals bij een advertentie.

Hoe doen we dat:

  • Het schrijven en versturen van op maat geschreven persberichten naar de Nederlandse en Europese vakpers
  • Het onderhouden van relevante perscontacten voor een effectief persbeleid
  • Het regelen van interviews met vakjournalisten
  • Het organiseren van een persbezoek, -conferentie of productlancering voor de media
  • Ontwikkelen van case-studies

De beslissing om een nieuwsitem te plaatsen, ligt bij de redactie. Maar het aanbieden van een goed persbericht en fotomateriaal maakt de kans dat het door de media wordt opgepakt wel groter.

Het gebruik van social media als Facebook, Pinterest, LinkedIn of Twitter vallen buiten mediarelaties. Er is tenslotte geen redactie waarmee een relatie moet worden opgebouwd. Het zijn wel belangrijke hulpmiddelen voor de verdere verspreiding van nieuws.

Mediamonitoring

Meten is weten, dat geldt ook voor het versturen van persberichten. Want wat is er met uw persbericht of interview gebeurd? Door middel van mediamonitoring levert Bridge B2B op verzoek maandelijks een overzicht van de media waar uw nieuws in is gepubliceerd en wat daarvan de PR-waarde bedraagt.

Advertising

Waar mediarelaties gebruikmaken van free-publicity, gaat het bij advertenties om betaalde content of uitingen. Waar mediarelaties vooral geschikt zijn voor het delen van nieuws en het opbouwen van naamsbekendheid of reputatie, helpen advertenties en betaalde content vooral voor het onderhouden daarvan.

Welke media moet u kiezen als uw wilt gaan adverteren, zodat u uw doelgroep optimaal bereikt? Bridge B2B maakt een mediaselectie en regelt vervolgens ook de inkoop van advertentieruimte voor u. Zowel print als online, in binnen- en buitenland.

Communicatieondersteuning
Ook voor tijdelijke ondersteuning van uw communicatieteam, bijvoorbeeld tijdens een vakbeurs, evenement of persconferentie, kunt u terecht bij Bridge B2B. Zo komt u sneller in contact met de vakpers en kan uw bedrijf relevante mediarelaties opbouwen.

Investeer vandaag nog in uw mediabeleid en neem contact op met Bridge B2B: +31 (0)657 321 649 of info@bridge-b2b.nl.